en vanlig middag

i rollerna : pappa spelar pappa, Foxy (min 3 år yngre, luriga lillebror Felix) som lillebror, Jag som mig själv... Vi sitter och knaprar i lugn och ro på våra vego burgare ( mitt val. ) då Foxy säger:nice tröja! var had du köpt den? jag: tittar på min svarta t-shirt med Lordi tryck och säger hur så? eftersom att jag vet att han hatar Lordi Foxy: bara undrar... var har du köpt den dåe... jag: tradera *ler stolt pappa: har sett min tröja och säger med anklagade röst, En lordi tröja? lägg till ett surt ögonkast och en hårt ´hop knipt´ mun Jag: svarar surt : ja vad då då? pappa: inget.... vi äter en stund igen pappa: varför måste du lyssna på Lordi? jag: suckar högt eftersom att jag har fått frågan flera gånger innan : för att jag tycker att det är bra musik!! pappa: suckar ännu högre: men du vet väll att dom är köttätare. du vill väll inte lyssna på dom då va? (här får han en hopp full röst) jag svarar irriterat: Bra logik pappa. du äter kött ska jag inte lyssna på dig då va? pappa: mjä jag: mjä?? va fan är det för svar? pappa (man kan se hur han tänker på vad han ska säga efter som att jag gärna märker ord) jag menar att dom äter rått kött!? jag säger ironiskt: jaha och du har naturligtvis bevis precis som förra gången då sa så!? pappa skiner upp och säger: vi kan google det jag svarar måttligt intresserad: jaha men vi äter nu juh! Foxy: umfh! jag och pappa: tugga först prata sen!!!! Foxy som svalt: jag kan googla jag är ändå klar nu. Jag: ok 10 minuter senare Foxy: hittar inget juh! ( hade hoppats på att jag inte skulle få lyssna på Lordi så han kunde stjäla mina hörlurar. Pappa: jaha då kanske jag har fel ( pappa erkänner sällan fel) jag: så sluta tjata nu! pappa: okej jag ska inte klaga på din hård rock.... bara du inte blir som ... du vet .... det där bandet....? jag frågar irriterat : vilket band? pappa: du vet det som biter huvudet av levande kycklingar på konserter. jag: är du dum i huvudet eller jag är fan vegetarian (här tappade jag tålamodet) Pappa ser lättad ut och säger: jaha just det jag. det är därför vi äter den här smaklösa skiten (han ler stort och tittar på mig) jag hindrar mig i sista stund för att ge honom fingret och nöjer mig med att glo surt. går ca 2 minuter innan han börjar igen pappa: det spelar ingen roll om du lyssnar på hård rock bara inte din pojkvän är hård rockare. jag: suckar djupt och frågar surt: nehe så nu ska du välja min musik och min pojkvän? Hur skulle det vara om jag säger åt dig att du inte får lyssna på fån Kent? pappa: men du vet hur dom är va? långt fett hår tvättar sig aldrig ock så!? jag tänker snabbt på min kill klasskompis med längre hår än jag och svarar: du är inte lite fördomsfull du. samtidigt som jag blänger på honom pappa: kan vi inte prata om något annat Jag : fortsätter att blänga surt Det här kan fortsätta i all evighet ungefär ^^ godnatt / jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0